Posted by: hajirikhusyuk | Jun 17, 2009

Qalbu hening

Hening....

Hening....

Qalbu nan hening … tanpa gemersik… tenang seperti permukaan tasik…. yang tidak ditiup angin,

dalam keadaan beginilah …. hati dan perasaan akan bergabung dan menjadi satu…

Dari suasana nan hening begini jugalah .. ilmu akan terpancar dari hati..

 

Apabila salik memandang kepada DZAT  NYA…. DIA  berkata ….ANA AL HAQ

Tetapi… apabila salik memandang kepada diri nya… (hakikatnya tiada)… dia berkata HUA AL HAQ…. 

 

Salik  melihat… NYA.. melalui… DIRI NYA,

salik yang beginilah yang mengenal… NYA


Responses

  1. Susahnya….

    • Semuanya senang bagi Allah, mohonlah pada NYA, insyallah mudah

  2. YG ADA ITU AKU..
    YG TIADA ITU AKU JUA..
    BILA AKU MENGATAKAN AKU ADA..AKU TIADA…
    BILA AKU MENGATAKAN AKU TIADA..AKU ADA….
    INILAH AKU….KEKALLAH HANYA AKU..
    MANAKAH HAMBA??MANAKAH TUHAN??
    BUKANKAH AKU TUHAN DAN HAMBA??
    MASIH MENYEMBAH AKAN AKU??
    WAJARKAH AKU DISEMBAH JIKA YG WUJUD HANYA AKU???
    AKU TAHU SIAPA YG MENGENALKU DAN SIAPA YG TIDAK MENGENALKU..KERANA YG MENGENAL DAN DIKENAL ITU AKU!!!

    • bagi yang dah faham alhamdulillah,,,

      bagi yang belumm,, jangan keliru,,

      sabar dulu,,

  3. letakkanlah muhammad itu pada martabat hamba seketika…mohonlah pada Allah supaya dipermudahkan jalan menujunya…insyaallah..Dia tidak akan mensia siakan mereka yg ingin menemuinya….

    Aku beserta kamu walau dimana jua kamu berada..

  4. terima kasih pd kasyafulasrar dan tn haji..
    walaupun kurang lagi ilmu,sedih bila membacanya…

  5. Salam terima kaseh Pak…memng benar ,harus saling kenal mengenal..tetapi DIA juga lah yg mau mengenalkan DIRI NYA,melalui hijab NYA…

  6. subhanalloh…


Tinggalkan Jawapan

Kategori

